کهیعص در سوره مریم چه معنایی دارد.

بسم الله الرحمن الرحیم


 

 


 

  با عرض سلام و ارزوی سلامتی.

 کهیعص در سوره مبارکه مریم چه معنایی دارد؟ توی ادامه مطلب بخوانید خیلی جالبه( نظر یادتون نره)

 

        الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه


 

 

 اسعدبن عبدالله قمی از بزرگان شیعه به همراه احمد بن اسحاق قمی برای طرح سوال و در یافت جواب به محضر مبارک حضرت امام حسن عسگری رسیدند. او میگوید ( امام به کودکی که بر روی پای او بود اشاره کرد و گفت هرچه میخواهی از نور چشمم بپرس. ان کودک رو به من کرد و گفت هرچه میخواهی بپرس.

    پرسیدم : منظور از کهیعص چیست .  فرمود:  این از اخبار غیب است . خداوند متعال بنده و پیامبر خود را از ان اگاه ساخته سپس برای محمد(ص) بازگو کرد. زکریا از خدا خواست تا نام های مبارک  پنج تن ال عبا را به او بیاموزد و خداوند تبارک و تعالی توسط حضرت جبرئیل - علیه افضل الصلوات و السلام- نام های مبارک  محمد - علی - فاطمه - حسن - حسین _ که سلام و درود خداوند بر همه ان ها باد_ را به او اموخت. زکریا(ع) وقتی نام های مبارک محمد علی و فاطمه و حسن را میبرد شاد میگشت و دلش ارام میگرفت اما وقتی از حسین (ع) یاد میکرد بغضش میگرفت و ناله میکرد.

   روزی زکریا به خداوند فرمود: خداوندا چرا وقتی نام های چهار نفر اول را که میاورم ارام میگیرم اما با ذکر نام حسین(ع) غم و اندوهم میگیرد.

 خداوند متعال او رااز مصائب بزرگ و عظیم حسین(ع) اگاه کرده و فرمود (( کهیعص )) نیز رمز همین امر است.

 کاف (ک) به معنای زمین کربلاست . ها (ه) به معنی هلاکت حسین (ع) و اهل بیتش است یا (ی) به معنای یزید علیه العنه است که به امام حسین جفا کرد. عین(ع) به معنای عطش بسیار حسین و اصحاب و یارانش است. و صاد(ص) به معنای صبر و استقامت حسین(ع) است.

 

 



 

 السلام علیک یا مولای و یا سیدی یا اباصالح المهدی.


                                                                          فرج اقامون امام زمان صلوات

نظر تون رو درباره این مطلب و وبلاگ بنویسد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد